Czy prowadzenie kampanii mailingowej to dobry pomysł?

Do najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu internetowym należą kampanie mailingowe. Działanie to swoją popularność zawdzięcza możliwości trafienia do bardzo dużej liczby odbiorców w krótkim czasie. Aby przygotowana kampania przyniosła zamierzone efekty konieczne jest kompleksowe działanie z dbałością o wszystkie szczegóły. Czy prowadzenie kampanii mailingowej jest dobrym pomysłem?

Na czym polega e-mail marketing?

E-mail marketing jest jedną z najtańszych, a jednocześnie najskuteczniejszych form reklamy internetowej. Za jej pomocą odbiorcy otrzymują mailową informację o aktualnej ofercie handlowej oraz promocjach. Narzędzie to umożliwia przesyłanie newsletterów firmowych, subskrypcji, a także pozostałych informacji, np. o webinarach.

Regulacje prawne

Prowadzenie kampanii mailingowych podlega regulacjom prawnym. Zasady dotyczące e-mail marketingu zostały znowelizowane 25 grudnia 2014 roku. Przedsiębiorcy muszą więc przestrzegać ściśle określonych reguł, określonych w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawie o ochronie danych osobowych oraz ustawie o prawie telekomunikacyjnym. Przepisy te zabraniają przesyłania do odbiorców informacji handlowych, które nie zostały zamówione. Zasada ta dotyczy zarówno osób indywidualnych, jak i firm. Maile reklamowe nie mogą być również wysyłane do osób, które nie wyraziły zgody na ich otrzymywanie. Nieprzestrzeganie tych przepisów grozi poniesieniem konsekwencji w postaci wysokiej kary finansowej, a nawet kary pozbawienia wolności do 2 lat.

Czy kampania mailingowa jest dobrym pomysłem?

Działanie marketingowe w postaci mailingu ma swoje zalety. Należy do najtańszych form reklamy o dużej skuteczności. Mailing pozwala na szybkie pozyskanie grupy docelowej, dotarcie do dużej grupy odbiorców oraz zwiększenie liczby odwiedzin strony internetowej. Aby kampania była skuteczna, wymaga jednak profesjonalnego przygotowania i przestrzegania przepisów prawa, związanych przede wszystkim z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.